Är du vår nya spindel? Office IT-Partner Sverige AB söker en åttaarmad assistent till vår VD

I rollen som VD-assistent fungerar du som spindeln i nätet. Dina övergripande arbetsuppgifter kommer innefatta avlastning av VD:n i form av dagliga administrativa uppgifter men du kommer även arbeta mycket med att leta upp mätbara underlag inom företagets olika områden och marknader och rapportera dessa till VD och styrelse.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Koordinera mötesbokningar och resor
  • Bistå VD med att planera, genomföra och följa upp ledningsgruppsmöten
  • Utforma skriftliga underlag såsom rapporter, kallelser, sammanställningar och internkommunikation
  • Korrekturläsa och skriva text
  • Förbereda VD's presentationer
  • Strukturera måluppföljningsdokument och samla in information från våra lokala VDs
  • Ansvara för uppföljning av statistik
  • Administrativa uppgifter såsom att dokumentera, hantera utläggsredovisningar, etc.
  • Ansvarig för inköp av kontorsmaterial etc
  • Fungera som avlastning för VD och övriga i organisationen i arbetet eller inför/vid möten, kundbesök, kickoff, kundevent mm
  • Bevaka mailkorg och planera kalenderaktiviteter
  • Se till att gemensamma utrymmen och kontoret i allmänhet är representativt och välkomnande

Kvalifikationer
Till Office IT-Partner Sverige AB i Solna söker vi en VD-assistent som blir VD's högra hand i stora som små arbetsuppgifter och som är en ovärderlig resurs och den förlängda armen i kommunikation med organisation och ledningsgrupp. Tjänsten är mycket varierande och du kommer arbeta både högt och lågt. Vi söker en vänlig och prestigelös person som kan och vill arbeta i ett högt tempo. En positiv person som gillar att vara mitt i där allt händer, som kan prioritera och framför allt slutföra enligt deadline. Du är lugnet som slutför uppgifterna när det stormar runtom dig och när det blir problem eller fel, så ger du inte upp utan tar nya friska tag. Du gillar vara del av ett prestigelöst team där alla hjälper alla.

Då du kommer vara ett ansikte utåt för bolaget är det viktigt att du är service-minded och social. För att lyckas i rollen krävs det att du är väldigt strukturerad, självgående och noggrann. Vi söker en problemlösare av hög rang och en person som inte är rädd för att ta egna initiativ. Du kommer få uppgifter om produkter du inte kan något om och du ska gilla den utmaningen. Du använder din kreativa sida för att lyckas och du känner glädje i att kunna hjälpa och lösa problem för andra. Du är en person som trivs med ovanstående uppgifter och ser dig själv jobba med det långsiktigt. Då Office IT-Partner Sverige AB består av ett relativt litet team, krävs det att du på eget initiativ kan hoppa in och stötta upp i uppgifter som skapar avlastning och även kommunicera med dina kollegor om status på varje uppdrag. Du har hög integritet då du kommer hantera viss konfidentiell information. Då VD reser mycket innebär det att stöttning och kommunikation också sker på distans. Resor kan förekomma.

Övrigt
Eftergymnasial utbildning är en merit men inget krav, gärna med ekonomisk inriktning då detta är en del av arbetsuppgifterna (kommunikation med ekonomiavdelningen gällande bokslut). Erfarenhet från likande roll väger tungt i vår urvalsprocess, men vi kommer lägga stor vikt vid din personlighet och attityd. Effektivitet i verktyg som MS Excel, Outlook och Powerpoint är viktigt. PowerBI kunskap är ett plus. Engelska och svenska i tal och skrift är ett krav. Lika så körkort och tillgång till bil.

Du erbjuds
En modern och trivsam arbetsplats i en snabb och spännande bransch. Vi arbetar aktivt med nöjda medarbetare och har högt betyg i våra Nöjd-medarbetare-undersökningar. Vår företagskultur speglas starkt av våra värderingar där vi är ärliga och öppna mot varandra, samtidigt som vi har nära till skratt. Vi är prestigelösa och visar engagemang. Vidare eftersträvar vi effektivitet och snabba beslutsvägar samtidigt som vi värdesätter kvalitet i allt vi gör. Du kommer att ha stort inflytande och möjlighet att påverka. Vi arbetar självklart med modern teknik. Vi erbjuder våra anställda ett flertal olika förmåner och en flexibel arbetsplats.

Din ansökan skickar du till Lotta Widorson-Lassfolk, lotta.widorson-lassfolk@officeitpartner.se

Har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Lotta Widorson-Lassfolk på telefon 076-135 42 77. Vi gör löpande urval och tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt.

Tjänsten är på heltid. Placeringsort: Solna/Stockholm.

Om oss
Office IT-Partner kedjan står för engagemang, kunskap, erfarenhet och certifierad specialistkompetens. Vi skapar värde för våra kunder varje dag. Genom ett strategiskt partnerskap hjälper vi våra kunder att kommunicera effektivt, arbeta mobilt och säkert i en trygg IT-miljö med kostnadseffektiva tjänster i molnet eller i vår driftmiljö. Kundens lönsamhet står alltid i fokus. Office IT-Partner kedjan är tillsammans drygt 400 medarbetare och finns på cirka 30 orter i Sverige och omsätter årligen en (1) miljard kr. På kontoret i Solna finns idag 6 medarbetare. Mer om Office IT-Partner >>

 

Ser du något som du tycker symboliserar oss på Office IT-Partner? Fota och dela gärna bilden via Instagram med oss. Använd taggen #oitp_sverige. OBS! Kontrollera dina inställningar i Instagram, du kan inte ha påslaget att dina foton är privata. OITP på Instagram >>