Office IT-Partner vässar laget med hjälp av BETA Team Performance

sep
2017-09-20

Målsättningen är tydlig, Office IT-Partner skall expandera! År 2020 skall kedjan omsätta 2 Miljarder SEK och vara minst 40 kontor med geografisk spridning i Sverige. Som ett led i detta har man nu startat ett samarbete med företaget BETA Team Performance.

Samarbetet bygger på två huvudkomponenter, BETA Performance Index som är en prestationsindexmätning samt en affärsskola. Målsättningen är att vässa kontoren, avdelningarna samt medarbetarna för att på så sätt få ut än mer av kedjans potential. Office IT-Partner skall bli den bästa arbetsplatsen med de nöjdaste kunderna.

- Vi på BETA är enormt stolta över att ha fått förtroendet att ”träna” och utveckla Office IT-Partners olika lag. Likt idrotten är vinnarna dom som är bra och samtidigt nyfikna på att bli ännu bättre – hur bra kan vi bli? I slutändan handlar det om att nå sina mål och vinna affärer/mästerskap, säger Peter Wallin, grundare av BETA Team Performance.

Prestationsindexmätning genomfördes precis innan sommaren och arbetet med resultatet är nu i full gång. Affärsskolan kommer sjösättas i november 2017 och innan sommaren 2018 skall kedjans 400 medarbetare genomföra totalt 3 utbildningsblock med 12 utbildningsdagar i varje block.

- Det är en extremt spännande och inspirerande resa vi startat i och med målen vi satt upp för 2020. Den viktigaste faktorn för att vi skall lyckas med detta är alla våra fantastiska medarbetare, kan vi få dem att trivas ännu bättre och känna sig än mer delaktiga så kommer vi att lyckas. För oss handlar det om att vara den bästa arbetsplatsen med de bästa cheferna, de bästa kollegerna och de nöjdaste kunderna. Allt annat är sekundärt, säger Stefan Nilsson, Marknadschef Office IT-Partner Sverige AB.

Om Office IT-Partner
Office IT-Partner är en rikstäckande kedja som via ett nära partnerskap aktivt stödjer företag, organisationer och offentlig sektor genom att skapa affärsnytta med hjälp av innovativa IT-lösningar. Kedjan grundades 1992 och finns idag på 30 orter med ca 400 medarbetare och omsätter 1 miljard kronor. Läs mer på www.officeitpartner.se

Om BETA Team Performance
BETA mäter prestationsmiljön och tränar bolag med en väl beprövad metodik – BPI Performance Management. Metodiken bygger en framgångsrik företagskultur och ökar engagemanget hos chefer och medarbetare. BPI Performance Management ger bolag en helhetslösning och röd tråd inklusive verktyg för att utveckla hela sin organisations potential och genom det öka framgång och lönsamhet.
Erfarenheter och inspiration kommer från idrottens värld, näringsliv och beteendeforskningen. Läs mer på www.beta.se

Stefan Nilsson, Marknadschef Office IT-Partner Sverige, 0708-23 75 23
Peter Wallin, Grundare, BETA Team Performance, 070-512 13 02

Ser du något som du tycker symboliserar oss på Office IT-Partner? Fota och dela gärna bilden via Instagram med oss. Använd taggen #oitp_sverige. OBS! Kontrollera dina inställningar i Instagram, du kan inte ha påslaget att dina foton är privata. OITP på Instagram >>