Office IT-Partner satsar på säkra utskrifter med HP

sep
2017-09-27

Office IT-Partner utökar sitt samarbete med HP i samband med deras nya lansering av Multifunktionsskrivare (MFP). I första steget är det Office IT-Partner i Jönköping som byter ut hela sin installerade bas till HP:s nya modeller. Affären är värd över 40 miljoner SEK och utrullningen påbörjas successivt under hösten.

Thomas Lundström, HP, Peter Thomassen, OITP Jönköping & Tommy Henriksson, OITP Jönköping- Kombinationen av en väldigt kompetent produkt och HP:s satsning på säkerhet har gjort att vi kan leverera en unik lösning till våra kunder. När vi dessutom paketerar det som tjänst i vårt FunktionsIT-koncept blir det ett väldigt bra erbjudande, säger Berndt Abrahamsson, affärsutvecklare på Office IT-Partner i Sverige.

De nya HP-skrivarna kan med FutureSmart-teknologin leverera säkerhetsfunktionalitet som tidigare endast var avsedd för datorer. Nu kan man stoppa attacker, få virusskydd och självreparerande funktionalitet i realtid direkt i skrivaren. Har ni inte sett filmen om ”The Wolf” och HP:s säkerhetsbudskap så kan ni göra det här >>

- Vi har samarbetat med Office IT-Partner under många år och det är väldigt roligt att vi nu kan ta detta ytterligare en nivå med hjälp av vårt nya sortiment av MFP-skrivare. IT-säkerhet är en bortglömd fråga när det gäller just skrivare men eftersom de är en komponent i nätverket utgör de också en attackyta, detta adresserar vi nu och hoppas våra kunder skall kunna sova lite bättre om natten, säger Stefan Berglund, Affärsområdeschef på HP-print.

Office IT-Partner blir i och med affären HP:s största leverantör av A3 MFP-skrivare i Sverige och målsättningen är att bibehålla den positionen.

Läs mer om Office IT-Partner
Läs mer om HP

För mer information, kontakta:
Berndt Abrahamsson, Affärsutvecklare, Office IT-Partner Sverige, 070-645 99 32
Stefan Berglund, Affärsområdeschef HP, 076-859 38 47

Ser du något som du tycker symboliserar oss på Office IT-Partner? Fota och dela gärna bilden via Instagram med oss. Använd taggen #oitp_sverige. OBS! Kontrollera dina inställningar i Instagram, du kan inte ha påslaget att dina foton är privata. OITP på Instagram >>