Office IT-Partner växer och öppnar kontor i Tranås

aug
2017-08-31

I dialog med befintliga och potentiella kunder i Tranås med omnejd, har det framkommit att det finns en stor efterfrågan på en lokalt förankrad, strategisk och långsiktig IT-partner. En partner som kan bidra till att höja Tranåsföretagens konkurrenskraft och som i sin tur skapar tillväxt och fler arbetstillfällen i regionen. Office IT-Partner i Jönköping startar därför upp nytt kontor i Tranås den 1 september.

Både affärsutvecklare och IT-konsulter med lokal förankring kommer att utgå från kontoret på Storgatan i centrala Tranås. De lokala resurserna stöttas av både Jönköpings och hela kedjans samlade resurser och kompetenser. Detta ger Tranåsföretagen stora möjligheter att utvecklas med hjälp av innovativa IT-lösningar. Office IT-Partner fokuserar på att paketera IT som tjänst samt produktivitets- och verksamhetsutveckling.

Som ytterligare service till företag och organisationer runt Tranås kommer Office IT-Partner inom kort att erbjuda IT-drift i samarbete med Tranås stadsnät, Traman.
- Det är med stor glädje och stolthet som vi nu startar vårt nya kontor i Tranås. Vår ambition är att vi ska höja företagens konkurrenskraft med hjälp av modern IT. Vi vill växa på orten i takt med att företagen inser vikten av en modern och digitaliserad miljö, säger Tommy Henriksson, VD på Office IT-Partner i Jönköping/Tranås.

Om Office IT-Partner i Tranås
Office IT-Partner i Tranås är bifirma till Office IT-Partner i Jönköping med samma fokus på FunktionsIT innehållande drift, arbetsplats, print och mötesrum. Office IT-Partner i Jönköping bildades 2001 och är den ledande leverantören av FunktionsIT i regionen. Företaget har idag 36 anställda och omsättningen 2017 uppgår till drygt 60 miljoner kronor. Läs mer på www.officeitpartner.se/jonkoping

Om Office IT-Partner Sverige
Office IT-Partner är en rikstäckande kedja som via ett nära partnerskap aktivt stödjer företag, organisationer och offentlig sektor genom att skapa affärsnytta med hjälp av innovativa IT-lösningar. Kedjan grundades 1992 och finns idag på 30 orter med ca 400 medarbetare och omsätter 1 miljard kronor. Läs mer på www.officeitpartner.se