Helpdesktekniker

Office IT-Partner Dalarna fortsätter att växa! Allt fler företag i regionen väljer oss som strategisk partner för lönsamma IT- investeringar. Därför utökar vi nu vår organisation och rekryterar en Helpdesktekniker.

Det viktigaste för oss är att förstå vad våra kunder verkligen behöver för att med hjälp av våra IT-lösningar nå sina mål. Vi är en strategisk partner och en kompetent rådgivare. Det lokala ägarskapet i Dalarna garanterar ett lokalt hjärta, ett entreprenörskap, driv och fokus på kunder och personal. Att samtidigt vara en del av nationella Office IT-Partner med 400 specialister stärker vårt erbjudande till kund och ger oss möjlighet att utveckla vår personal. Hos oss finns det alltid erfarna kollegor och möjlighet till fördjupning och att utvecklas i sin roll. Office IT-Partner verkar för en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

Dina arbetsuppgifter

Som medlem i Helpdeskteamet kommer du att registrera ärenden, felsöka och antingen försöka lösa ärenden direkt eller eskalera dem vidare till rätt resurs samt hålla alla involverade parter informerade om vad som händer med ärendena.

Detta kommer att vara intensivt och krävande och du behöver bra uthållighet och driv. Din personlighet och dina egenskaper är lika viktiga som dina kunskaper inom IT-området.

Kraven som vi ställer på dig är:

  • Serviceinriktad och vänligt bemötande mot kunden.
  • Kunna följa instruktioner samt vara noggrann och dokumentera åtgärder.
  • Analytisk och ha lätt för att finna lösningar på problem.
  • Jobba effektivt och snabbt utan att göra avkall på kvalitén.
  • Alltid vilja göra ett bra jobb.
  • Alltid vilja utvecklas och vara en lagarbetare som bidrar till teamets och företagets framgång.
  • Kompetens inom Windows-operativ, MS Office, Windows Server och enklare nätverk är ett krav.
  • Kompetens inom VmWare, MS SQL Server, AD, Sharepoint, säkerhetslösningar, Mac m.m. är meriterande.
  • Kunna svenska flytande i tal och skrift samt ha goda kunskaper i engelska.
  • Inneha B-körkort.
  • Tidigare erfarenhet av kundrelationer/support.

Din profil

Eftersom du kommer att ha ett nära samarbete med kunder, leverantörer och kollegor är det viktigt att du har både förmåga och vilja att samarbeta. Du kommunicerar lika lätt i tal som i skrift. Omgivningen följer dig tack vare din entusiasm och arbetsglädje. Vi förutsätter att du är lyhörd, lösningsorienterad, målinriktad, positiv, strukturerad, orädd för förändringar samt villig och intresserad att utvecklas.

Krav för tjänsten är att du tidigare har jobbat med kundrelationer och support.

Ansökan

Din ansökan skickar du in via formuläret på denna sida. Bifoga CV och personligt brev. Vi kallar löpande till intervjuer. Har du frågor, kontakta gärna Peter Öhgren, Drift- och konsultchef, tel. 023-78 88 03.

Ser du något som du tycker symboliserar oss på Office IT-Partner? Fota och dela gärna bilden via Instagram med oss. Använd taggen #oitp_sverige. OBS! Kontrollera dina inställningar i Instagram, du kan inte ha påslaget att dina foton är privata. OITP på Instagram >>