Leveranschef

För kunds räkning söker vi nu chef för leveransavdelningen. Vår kund är ett tillväxtbolag med ett intressant erbjudande, modern organisation och stark framtidstro. Man är helhetsleverantör av IT-relaterade produkter och tjänster.

Arbetsbeskrivning
Som Leveranschef kommer du att ha ett omväxlande och utmanande jobb. Du kommer rapportera direkt till COO och ingå i företagets ledningsgrupp. Du förväntas ta ett stort ansvar att driva utvecklingen av verksamhetens kvalitet och effektivitet. Din främsta uppgift kommer vara att säkerställa kvalitén på tjänsterna som levereras liksom att dina medarbetare har rätt förutsättningar för att lyckas med detta.

Leveranschefen ansvarar för att driva och utveckla verksamheten inom några av företagets viktiga serviceområden. Ditt ansvar innefattar en personalgrupp på ca 20 medarbetare. I ditt team ingår 3 teamledare som du arbetar tätt med för att få hjälp med att leda och fördela det dagliga arbetet ute hos kunderna. Din organisation ansvarar för kundsupport via vår helpdesk, drift och förvaltning av kunder, vår driftshall samt konsulter inkl projektledare.

Din profil
Vi söker dig som är ambitiös och framåtlutad samt har gedigen erfarenhet av tjänsteleverans och IT. Vi är övertygade om att du motiveras och drivs av att utveckla andra människor och verksamheter där lönsamhet, kvalitet och tillväxt står i fokus. Din sociala kompetens är hög och du behöver vara avslappnad och vara van att jobba i en föränderlig organisation och under stress.

Som person är du van vid att arbeta på ett strukturerat sätt. Du är noggrann och har en stor målmedvetenhet att genomföra arbetet med hög kvalitet. Rollen som Leveranschef innebär mycket ansvar och passar därför dig som är självgående och som gärna kommer med förslag och idéer på förbättringspunkter. Du är en lagspelare, är van vid att samarbeta med olika människor och är bra på att skapa nya arbetsrelationer.

Efterfrågade kompetenser:

  • Akademisk utbildning och god IT kunskap
  • B-körkort
  • Mycket goda kunskaper i det svenska samt god engelska.
  • Vana av att leda och fördela arbete i en komplex vardag.

Vi ser fram emot att få din ansökan snarast möjligt!

Vårt företag
Montico är helhetsleverantör inom HR och erbjuder tjänster inom bemanning, rekrytering, utbildning, verksamhetsutveckling, stöd och matchning samt omställning. Med cirka 1000 anställda finns vi idag på ett stort antal orter i södra och mellersta Sverige och vårt huvudkontor finns i Tranås.

Din ansökan lämnar du via denna länk. Vi tar ej emot ansökningar via mail.

Vi arbetar med löpande urval och tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdatum är den 1 mars. 

Kontaktperson(er)
Mattias Frost
076 50 99 031
mattias.frost@montico.se

Randa Melko
08-41 00 64 50
randa.melko@montico.se

Ser du något som du tycker symboliserar oss på Office IT-Partner? Fota och dela gärna bilden via Instagram med oss. Använd taggen #oitp_sverige. OBS! Kontrollera dina inställningar i Instagram, du kan inte ha påslaget att dina foton är privata. OITP på Instagram >>